SEO Iespējams, ka lielākoties visi, kuri interesējas par mājas lapas izveidi ir saskārušies ar šo ārzemju jēdzienu SEO (Search Engine Optimization).

Īsumā to var noraksturot kā procesu mājas lapas rezultātu uzlabošanai dažādos informācijas meklētājos (Google, Yahoo, Yandex un tmldz.).

SEO ir visai plaša tēma, šeit parādīšu tikai ieskatu tajā visā.

PageRank ir mājas lapas autoritāte, ko nosaka Google. To mēra skalā no 1 līdz 10.

Ievēro: PageRank ir tikai Google izveidots autoritātes rādītājs, tas nekādā ziņā neiespaido Google rezultātus.

Galvenokārt ir jāievēro šādas prasības:

  • Saturs – jo vairāk kvalitatīvu rakstu jo labāk
  • Linki, kas nāk uz Tavu mājas lapu (backlinks) – jo no mājas lapām ar lielāku PageRank tie nāks, jo labāki rezultāti gaidāmi Googlē
  • META dati: Title (virsraksta), Keywords (atslēgvārdu) un Description (apraksta) tegi
Ievēro: virsrakstam, aprakstam un atslēgvārdiem obligāti ir jābūt saistītiem ar mājas lapā esošo informāciju!
Atslēgvārdi ir rakstāmi atdalot tos ar komatiem: pirmais,otrais,trešais utt.

Google rezultāta attēlojums:
Google rezultāta attēlojums

Kā redzi bildē, attēlojas virsraksta un apraksta informācija, tātad Tittle un Description tegi ir ļoti svarīgi Google meklētājam.
Google arī domēna vārdu un saites pārskata, kādas ir mājas lapā, tas arī dod plusu, jo īpaši, ja domēna vārdā ir tāds pats atslēgvārds, kādu meklēja interneta lietotājs (izceltos vārdus skatīt attēlā).

Priekš satura vadības sistēmām, kā piemēram – Joomla ir jāmeklē atsevišķi SEO paplašinājumi (parasti angļu valodā to var izprast dažādi: plugins, modules, components utt.), kas protams lielākoties ir priekš iekšējo saišu un lapas kartes (SiteMap) veidošanas.

Atceries, iekšējā saite būs daudz efektīvāka, ja tā tiks veidota kā direktoriju formātā, piemēram:
http://www.domens.lv/mans-atslegvards/
Nedaudz tomēr tiek zaudēts, ja mājas lapai saite būs šāda:
http://www.domens.lv/index.php?article=262

Lūk, Joomla mājas lapām var atrast dažādus papildinājumus sadaļā: http://extensions.joomla.org/extensions/site-management/seo-a-metadata

Daži SEO rīki no Google:
http://www.google.lv/addurl/?continue=/addurl – pievienot mājas lapu Google meklētājā. Tā ir lapas indeksēšana, aptuveni mēneša laikā Google veiks indeksāciju (saglabās sevī informāciju par Tavu mājas lapu). Ja vēlies to paātrināt, tad nāksies meklēt vietnes, kur izvietot linkus uz Tavu mājas lapu. Parasti to var izdarīt reģistrējoties dažos interneta lapu katalogos.
https://adwords.google.com/select/KeywordToolExternal – rīks atslēgvārdu pētīšanai, kas uzrāda atslēgvārdu meklēšanas skaitu mēnesī. Noder, ja vēlies atrast un izvirzīt Google rezultātos kādu Tev interesējošu atslēgvārdu, kuram ir visai laba popularitāte.

* Tegi ir tie kas attēlojas html formātā, piemēram: <title>Virsraksts</title>